Paluu arkeen loman jälkeen on aina yhtä tylsää. Olisin ihan hyvin voinut olla vielä ainakin viikon lomalla, tai kaksi. Sen jälkeen rupeasin kyllä jo tylsistymään ja hyppimään seinille, en siis osaa olla kauhean kauan lomallakaan. Tai sitten tekemistä pitää olla niin paljon, että en huomaa, että olen lomalla.


Aamun ruotsintunti oli onneksi peruttu, niin ei tarvinnut nousta kuudelta. Onneksi työkaverilleni tuli eilen mieleen laittaa mulle tekstari asiasta. Muuten olisin mennyt jo puoli kahdeksaksi toimistolle, joka tarkoittaa sitä, että olisin joutunut lähtemään kotoa jo seitsemältä. Mutta jatkossa siis maanantaisin ja perjantaisin joudun nousemaan jo kukonlaulun aikaan. Pitikin taas mennä ilmoittautumaan sinne kurssille! Ei vaan, hyödyllistähän se on. Sitäpaitsi tunnit alkavat mun kohdalla vasta ens viikolla, kun perjantai on täällä pyhäpäivä.


Töihin paluu ei onneksi ollut ihan yhtä iso shokki, kuin elokuussa viikon loman jälkeen. Tällä kertaa työt oli suurinpiirtein ajantasalla. Pomoni tosin oli joutunut pyytämään luvan viikonlopun ylitöihin, jotta sai kaikki tehtyä. Kumma, kun mun ei tartte tehdä viikonloppuhommia, edes silloin, kun hän on lomalla... Toki vajaat 70 sähköpostiviestiä työllisti tänä päivänä ihan reilusti ja jäi vielä huomiseksikin.


Se vähän kyllä ärsytti tänään, kun työpaikan uutiskirjeessä onniteltiin kolmea kollegaamme, jotka ovat lähiaikoina suorittaneet MBA:n. Tuli vain mieleen, että miksiköhän mun tutkinto on vähempiarvoisempi kuin heidän? Eikä kyse ole siitä, etteikö kukaan tietäisi, että olen valmistunut puoli vuotta aikaisemmin, vaikka en siitä nyt niin kovin isoa numeroa pitänytkään. Ei aina voi ymmärtää, mutta ehkä niin ei ole tarkoituskaan.


Eilen illalla laitoin vielä yhden työpaikkahakemuksenkin menemään. Yritys vaikutti mielenkiintoiselta ja lupaavalta, ihan jo senkin takia, että heillä on oma hakuprosessinsa ja urasuunnitelmansa kandeille/maistereille, omansa MBA:n suorittaneille jne. Kyseessä oli siis yhdenlainen avoin hakemus - johon jo tänään sain vastauksen, että tutustuttuaan lähettämääni aineistoon, he ottavat yhteyttä pian. Suomesta tällaisia vastauksia olen saanut useamman -en tosin avoimiin hakemuksiin- mutta täällä tämä oli ensimmäinen kerta. Katsotaan, miten käy!