Ei, minä en ole lakossa, vaan paikallisliikenne. Ja lentokentällä lakkoillaan. Ja vähän rautateilläkin... Jo ties monettako päivää. Tosin metro kai kulkee aika säännöllisesti ja osa ratikoista ja johdinautoista myös. Se on kuitenkin sen verran epävarmaa, että en ole uskaltanut toimistolle lähteä. Saatiin kyllä lupa jäädä kotiin tekemään töitä, eli sinänsä lakko ei mua kauheasti kosketa. Tässä lähialueilla on kaikki tarvittavat palvelut, joita tarvitsen ja töitäkin siis voin tehdä kotona. Ainakin silloin, kun netti toimii... Eilen ei toiminut, oikein koko päivänä. Aamupäivällä vielä joten kuten, iltapäivällä ei sitten enää oikein ollekaan, paria satunnaista kertaa lukuunottamatta. Illalla onneksi systeemit toimi, joten tein sitten "iltavuoron" eli hoidin kiireisimmät sähköpostit ja muut pois. Onneksi on edelleenkin sen verran hiljaista, että en juurikaan jäänyt hommissa jälkeen, eikä sinänsä tää kotikonttorikaan ole nyt hullumpi juttu.

Oon yrittänyt vähän aktivoitua tällä viikolla, ja päivitellyt yhdistyksemme nettisivuja ajantasalle. Pitäisi ruveta myös tekemään yhdistyksen ja suomi-koulun tilinpäätöstä. Vuosikokous lähestyy hurjaa vauhtia. Oon myös yrittäny vähän soitella vanhoille ystävlille, joista en ole kuullut aikoihin mitään. Onkohan tää jotain uuden vuoden innostusta...? Mutta on kuitenkin ollu kiva kuulla kuulumisia ja toisaalta jatkaa juttua siitä, mihin on viimeksi jääty, vaikka aikaa on kulunut enemmänkin.

Laittelin tänään myös pari työpaikkahakemustakin taas vaihteeksi. Ilmoituksia onkin nyt löytynyt taas vähän enemmän, kuin esim. joulukuussa. Yhdestä paikasta soitettiinkin heti takaisin. Tosin ko. paikkaa hakiessani arvelinkin, että tuskin mun meriitit siihen riittää, ja olinkin oikeassa, mutta head hunter sanoi CV:ni luettuaan voivansa suositella mulle erästä toista paikkaa, ja jos se kiinnostaa, mielellään kutsuvat mut haastatteluun. Olin itseasiassa sitä samaa paikkaa hakenutkin toisen head hunterin kautta, mutta itseasiassa olen iloisempi tästä toisesta firmasta. Tämäkin juuri osoittaa niiden eron: toisen yrityksen kautta hain tuota samaa paikkaa jo varmaan kuukausi sitten, ja olen saanut sieltä vain viestin, että ovat saaneet hakemukseni. Tämä toinen soitti heti, ja sovimmekin haastattelun ensi viikon keskiviikoksi. Oon sen päivän vapaalla muutenkin, kun mulla on yksi toinen tapaaminen sinä päivänä, eli se kävi oikein kätevästi.

Sanoinhan, että muutto tuo paljon uutta positiivista energiaa, ja se näyttää oikeasti pitävän paikkaansa!