Tällä viikolla ei ole tapahtunut mitään kovinkaan erikoista. Töitä olen paahtanut ihan hulluna - edelleen ilman ylitöitä - enkä iltaisin ole tehnyt juurikaan mitään erikoista. Tosin näin jälkeenpäin ajateltuna, en ole kyllä kotonakaan istunut paljon, en aikakaan kaikkia iltoja. Eilen olin sitten niin väsynyt, että menin jo klo 9 nukkumaan ja nukuin varmaan 11 tuntia. Mutta ei kai tämä vaarallista ole, kai se on tähän aikaan vuodesta ihan tavallista. Vaikka täällä ei ole vieläkään mitenkään talvista, lämmintä on ollut vajaat 10 astetta melkein joka päivä. Joinain päivinä on vähän satanut vettä, mutta muuten on ollut vain hirveän sumuista. Koko kaupunki oli pari päivää tosi sankan sumun peitossa.

Torstaina kävin taas hammaslääkärissä. Tälläkertaa sain paljon kovemman puudutuksen, mutta itse toimenpide oli helpompi ja nopeampi, koska hammas oli kutakuinkin kunnossa, onneksi. Tosin sain siitä käsittelystä sitten leukalukon, joka onneksi alkaa kyllä jo sekin helpottaa. Toivotaan, että hampaat ovat nyt oikeasti kunnossa!

Sovin muuttopäiväksi nyt sitten maanantain, 30.11. Olen ottanut pari päivää vapaata siihen, että saan kaikki asiat hoidettua itse muuton lisäksi. Se kun aiheuttaa aina kaikennäköistä muutakin hommaa. Pitää laittaa nettitilaus vetämään, jotta saan sen ajoissa ja kaikkea muuta sellaista. Odotan muuttoa jo kovasti, olen pakkaillut tavaroitani lisää ja elänkin nyt sitten lievän kaaoksen keskellä. Mutta ei se haittaa. Työnurkkaustani en ole vielä saanut myytyä, alkaa tulla hieman kiire sen kanssa, koska uuteen asuntoon se ei mahdu millään. Toivottavasti joku ostaa sen pois.

Ruuaksi tein tänään marokkolaista kikhernekeittoa. Ohje löytyy netistä, tosin vähän muokkasin sitä. Hyvää siitä kyllä tuli, olen syönyt jo monta lautasellista. Oikeaa talviruokaa, tomaatti tekee siitä sellaisen lämmittävän ja erilaisen. Löysin läheisestä "kemikaliosta" luomukikherneitä, siitä tämä idea. AIkaisemmin täältä ei ole juuri saanut muita kuin kuivattuja kikherneitä, joiden käyttö tietysti vaatii aina vähän suunnittelua etukäteen, mutta nämä oli onneksi säilöttyjä. Kaupasta löytyi myös ihanaa luomupuolukkahilloa, jota vein ystävällenikin lahjaksi. Pitää vielä käydä siellä tekemässä lisäostoksia, siis sitten, kun olen muuttanut, ja saanut sen uuden keittiön.

Pitäisi taas laittaa pari työpaikkahakemusta menemään. Vähän alkaa jo tämä tilanne rasittamaan. Vaikka välillä tuntuu, että olisi mukava jäädä nykyiseen paikkaan, mutta ehkä kuitenkin on parempi, että yritän löytää jotain muuta. Mielestäni teen todella hyvää työtä, olen tarkka ja selkeä, työni ovat aina ajan tasalla, vaikka niitä olisi kuinka paljon. Olen ystävällinen ja pidetty työtoveri. Osaan koordinoida asioita, isojakin kokonaisuuksia. Olen looginen ja jalat maassa kulkeva. Luonnollisesti olen myös tietoinen omista heikkouksistanikin, mutta yritän silti kääntää senkin edukseni. Silti tunnen, että mua ei kuitenkaan kauheasti arvosteta, tai ns. oteta tosissaan. Usein huomaan, että vaikka olen 100% oikeassa jossain asiassa ja tiedän tasan tarkkaan, mitä teen, niin silti asiaan vaaditaan jonkun toisen "vahvistus", yleensä jonkun miehen. En ole mikään feministi, pois se minusta, mutta tällä hetkellä huomaan hyvin selkeästi sen, kuinka maailma on miesten. Ja meidän firma vielä kovasti toitottaa, kuinka meillä ollaan tasa-arvoisia eikä syrjitä ketään sukupuolen, ihonvärin, kansallisuuden, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon jne takia. Valitettavasti se ei vain aina toteudu.

Olen seurannut tätä sikainfluenssarokotusasiaa netistä. Täällä rokotus annetaan kaikille halukkaille, tosin maksua vastaan. Meillä kyllä työpaikka kustantaa sen kaikille, jotka sen haluavat, myös kausi-influenssarokotuksen. Rokotus annetaan toimistollamme. Itse en aio rokotuttaa itseäni, en kuulu mihinkään riskiryhmään, eikä mulle ole muutenkaan mikään katastrofi, jos sairastun. Saanpahan ainakin hyvällä syyllä nukkua viikon. EIhän se varmaan muuten mikään kiva ole, mutta en sitä nyt pelkääkään. Tavallista kausi-influenssaa en ole varmaan koskaan sairastanut, enkä tätä sikainfluenssaakaan ole vielä onnistunut saamaan, vaikka olen ollut jopa sairastuneitten kanssa tekemisissä. Ja jos nyt sitten onnistun taudin saamaan, niin se on sitten huonoa tuuria se.