Muutaman keväisen lämpimän päivän jälkeen talvi tuli takaisin. Ulkona on oikeasti kylmä ja tänään tuli taas lunta. Kylmä myös jatkuu seuraavat päivät, ainakin ennusteen mukaan.

Töitten tiimoilta ei edelleenkään mitään erikoista. Pyysin headhunteriani vähän pommittamaan yritystä, josta vastausta siis edelleen odottelen, mutta hän sanoi, ettei oikein voi tehdä mitään. Heillä ei myöskään ole tarjota mulle mitään muuta paikkaa, mitä voisin yrittää samanaikaisesti. Tällainen odottelu on todella turhauttavaa, ja musta alkaa tuntua, etten heiltä oikeasti ole edes mitään tarjousta edes saamassa, tai vaikka saisin, niin voi olla, etten ota sitä vastaan. En vielä oikein tiedä. Yritin tutkiskella muita työpaikkailmoituksia, mutta en löytänyt oikein mitään mielenkiintoista.

Olen myös uudestaan alkanut miettiä täältä poismuuttoa. Olen puhunut asiasta joidenkin kanssa, ja kaikki kyllä mua siihen kannustavat, varsinkin palaamaan Suomeen. Myös muualta Euroopasta mun koulutuksella, kokemuksella ja kielitaidolla olisi helpompi löytää töitä ja vielä vähän normaalimmalla palkalla. Täältä on kesällä palaamassa Suomeen aika paljonkin porukkaa, ja myös hekin alkoivat houkutella myös mua muuttamaan sinne. No, kämpän ja muiden takia mun on oltava täällä vielä ainakin tän vuoden loppuun. Siksi ajattelinkin, että yritän ottaa tästä vuodesta irti kaiken sen, mitä vaan voin. Yritän tehdä paljon sellaisia asioita, mitä en ole tähän mennessä täällä jostain syystä tehnyt. Katson sitten syksyllä, että mihin päin rupean hakemaan. En siis vielä rupea Suomesta töitä hakemaan, tosin erehdyin menemään työkkärin nettisivuille ja näin siellä pari kiinnostavaa ilmoitusta... Mutta siis joo, en mä täältä ihan vielä halua pois. Töissä yritän vaan jotenkin selvitä, teen sen, mikä hyvältä tuntuu. Onneksi sentään kuitenkin tykkään työstäni kovasti, eli siinä mielessä töihin meno aamuisin ei ole ihan niin vaikeaa. Tosin jos mulle nyt tarjottaisiin jotain muuta, mielenkiintoista paikkaa kohtuupalkalla, niin varmaan lähtisin.

Eilen pidettiin hallituksen kokoustakin. Asiaa oli paljon, ja kokous venyi aikalailla. Saatiin kuitenkin paljon aikaiseksi, ja tänään sitten pistelin vielä kuitteja ja papereita järjestykseen, päivittelin nettisivuja ja kirjoittelin juttuja viikkotiedotteeseemme. Tuli oikein tehokas olo siitä. Tosin vielä olisi muutamia rästijuttuja tekemättä, mutta pikkuhiljaa...